Loewe hat keine WiFi-Verbindung - was kann ich tun?

placeboberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: Sa 10. Mär 2018, 20:12
Hat sich bedankt: 1 Mal

Loewe hat keine WiFi-Verbindung - was kann ich tun?

#1 Beitragvon placeboberlin » Sa 10. Mär 2018, 20:26

Dear Loewe friends...

Sorry, I can only communicate in english. Hopefully someone here can help me. I bought today the LSD TV loewe bild 1.32. I'm planning to use only the W-lan router for my TV experience... (Netflix, YouTube...)
In Berlin I'm a client of Kabel Deutschland.
While setting the device I tried to connect the LCD TV to my router, and nothing works. I gave the correct password, and the TV gave me two choices:

1. the automatic configuration. The outcome is always the the login failed
2. the manual configuration. The outcome is a succesfull connection, (up to 95% quality) but it still seems like it's not working either: I'm trying to download the Netflix app and nothing happens and the browser tells that it can resolve the DNS adress of the server.

Can someone help? it's frustrating to own this amazing piece of technology and not being able to use it.

YOU CAN TRY TO REPLY IN GERMAN, BUT PLEASE BE BASIC.

Vielen Dank

:)

Hagen2000
Mitglied
Beiträge: 112
Registriert: Fr 12. Jan 2018, 16:54
Hat sich bedankt: 10 Mal
Danksagung erhalten: 7 Mal

#2 Beitragvon Hagen2000 » Di 13. Mär 2018, 08:13

What is the model of your router?
For automatic configuration DHCP must be enabled on the router side. Do other devices (e.g. mobile phone) work?
You should check WiFi settings like encryption (I would recommend WPA2 only).
Does the router implement any restriction like guest network / parental control? If so, try to disable this stuff.
bild 3.55 OLED SW 5.1.8, 2xDVB-S

placeboberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: Sa 10. Mär 2018, 20:12
Hat sich bedankt: 1 Mal

#3 Beitragvon placeboberlin » Mi 14. Mär 2018, 08:31

It's all fine... now it works . :-)

Online
Benutzeravatar
Loewengrube
Moderator
Beiträge: 22981
Registriert: Do 14. Apr 2011, 15:05
Wohnort: Bayern
Hat sich bedankt: 403 Mal
Danksagung erhalten: 1625 Mal

#4 Beitragvon Loewengrube » Mi 14. Mär 2018, 08:39

Maybe you would like to tell Loewe friends what you did to make it work?

It might help someone else...
Loewe Reference 75 UHD mit Chassis SL420 und Beta-Software
Surround-Sound mit T+A KC 550 und 4x T+A K-Mini an Loewe Subwoofer 800
Fritz!Box 7490, Apple iMac 27" Retina 5K, Apple Mac mini, AppleTV3, iPad pro, iPad mini Retina, iPhone X
4x Apple HomePod, Jabra Elite Active 65t InEars
Synology DS414 mit 4x Western Digital Red 3TB

placeboberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: Sa 10. Mär 2018, 20:12
Hat sich bedankt: 1 Mal

#5 Beitragvon placeboberlin » Do 15. Mär 2018, 08:08

Loewengrube hat geschrieben:Maybe you would like to tell Loewe friends what you did to make it work?

It might help someone else...


I actually did almost nothing. Just had to reset the device to the factory settings. and it worked !

Online
Benutzeravatar
Loewengrube
Moderator
Beiträge: 22981
Registriert: Do 14. Apr 2011, 15:05
Wohnort: Bayern
Hat sich bedankt: 403 Mal
Danksagung erhalten: 1625 Mal

#6 Beitragvon Loewengrube » Do 15. Mär 2018, 09:02

OK. Thank you.

So something we always recommend, when things don´t work.

Fine :thumbsupcool:
Loewe Reference 75 UHD mit Chassis SL420 und Beta-Software
Surround-Sound mit T+A KC 550 und 4x T+A K-Mini an Loewe Subwoofer 800
Fritz!Box 7490, Apple iMac 27" Retina 5K, Apple Mac mini, AppleTV3, iPad pro, iPad mini Retina, iPhone X
4x Apple HomePod, Jabra Elite Active 65t InEars
Synology DS414 mit 4x Western Digital Red 3TB


Zurück zu „NAS, Server, Router“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste