bild 5.65 & Alexa : connection problem next day !

Benutzeravatar
davidsto
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: Di 28. Feb 2017, 09:36
Hat sich bedankt: 3 Mal
Danksagung erhalten: 13 Mal
Kontakt:

bild 5.65 & Alexa : connection problem next day !

#1 Beitragvon davidsto » Di 8. Jan 2019, 21:53

Hello, i have a bild 5.65 with the last firmware (V.5.1.8), i have a Sonos One with Alexa (french version) and i have a problem ! :blink:

On my iPhone, i download Loewe skills (in Alexa app), i turn on the TV and i activate Alexa on the bild 5.65. Everything is ok, i can tell Alexa to change the channel, increase the volume, turn on/off the TV (...).

But the next day, when i tell Alexa to turn on the TV, Alexa say : TV is not connected to the network ! So i have to turn on the TV with Loewe remote and i have to disconnect and connect again Alexa on the TV and Alexa is ok. But next day, same problem...

What is the problem ?? I programmed quick start on the Loewe TV between 7h30 and 23h00, should i leave quick start 24h/24 ? Others solutions ?

Thanks for your answers... :nicky:
TV : Loewe bild 5.65 + Loewe Individual Slim Frame 55" Alu Blanc Laqué 400Hz, 750 Go, CI+ | Enceintes : 2 x KEF e301 | Caisson de basse : Loewe klang 1 | Lecteurs Blu-Ray : Panasonic BDT700, Panasonic BDT500, PS4 | Apple TV 4K |

Benutzeravatar
davidsto
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: Di 28. Feb 2017, 09:36
Hat sich bedankt: 3 Mal
Danksagung erhalten: 13 Mal
Kontakt:

#2 Beitragvon davidsto » So 13. Jan 2019, 08:38

Someone to help me ?

:???:
TV : Loewe bild 5.65 + Loewe Individual Slim Frame 55" Alu Blanc Laqué 400Hz, 750 Go, CI+ | Enceintes : 2 x KEF e301 | Caisson de basse : Loewe klang 1 | Lecteurs Blu-Ray : Panasonic BDT700, Panasonic BDT500, PS4 | Apple TV 4K |

Tesunseeker
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: So 28. Mai 2017, 17:30

bild 7 und ALEXA

#3 Beitragvon Tesunseeker » So 13. Jan 2019, 10:35

Auch ich habe bei meinem LOEWE bild 7 das gleiche Problem. Nach einem Tag erkennt der LOEWE ALEXA nicht mehr. Das gilt auch, wenn der LOEWE abends im Bereitschaftsmodus ist.
Grüße
Thomas
P.S. Neueste Firmware

Benutzeravatar
Pretch
Moderator
Beiträge: 23434
Registriert: Do 14. Apr 2011, 12:37
Händler/Techniker: ja
Wohnort: Loewe Galerie
Hat sich bedankt: 395 Mal
Danksagung erhalten: 2841 Mal
Kontakt:

#4 Beitragvon Pretch » So 13. Jan 2019, 11:06

Ich nutze kein Alexa, hab kein Echo, daher kann ich dazu leider nichts sagen.

Benutzeravatar
Jiigi
Mitglied
Beiträge: 116
Registriert: So 3. Jul 2016, 02:28
Hat sich bedankt: 38 Mal
Danksagung erhalten: 9 Mal

#5 Beitragvon Jiigi » So 13. Jan 2019, 13:16

Ich habe ebenfalls exakt das gleiche Problem.
Nach längerern Recherchen im Netz ist häufig von Cloud Problemen seitens Amazon die Rede...
Loewe FSM bild 7.55 (5.1.18) / klang 5 / klang 5 subwoofer / Mimi


Zurück zu „Chassis SL4xx (bild 1-9, Connect UHD, Art UHD, One UHD) Baujahr 2016 -...“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 10 Gäste